Постачальник чарів для косметолога, або історія Першої української професійної косметики
Яка жінка не бажає бути прекрасною?
Звичайно, посмішка, зачіска, граційна хода прикрасить кожну, а закоханість взагалі творить дива.
Та все ж більшість питань, пов'язаних з красою, вирішує саме вона, привітна лікар-косметолог. Уявіть, яка відповідальність лежить на жінці! Скільки надій та емоцій залежить від результатів її праці? Косметолог має бути і гарним психологом, бо декому доводиться відмовляти - комусь категорично не підходить обрана процедура, а чиясь проблема скоріше медична, аніж естетична.
Косметолог - ніби чарівниця, яку слухаються грізні апарати, випромінюючи лазер, електричний струм та мрійливе тепло, а різноманітні баночки шикуються в чергу, щоб подарувати клієнтці красу та впевненість. От про баночки і буде наша розповідь, адже кожній чарівниці необхідне зілля ефективне, якісне та безпечне. А ще - українське! Чому?
Бо своє, автентичне - то приємно, престижно та вигідно! Бо рідна земля повна цілющих інгредієнтів, які лише черпай повними долонями та даруй клієнткам: наші лікарські трави постачаються навіть у Францію, а грязі Куяльницького лиману нічим не гірші знаменитих грязей Мертвого моря. Звісно, для створення професійної косметики потрібна також високоякісна сировина з усього світу, і фабрика, виробництво якої відповідає найвищому європейському стандарту, стандарту виготовлення фармакопейних препаратів. І живе спілкування з тисячами працюючих косметологів. Але не все одразу...
А почалась казочка ще в 2003 році, коли два добрих друга, які у свій час закінчили київський медичний університет імені Богомольця по кафедрі дерматології, Ігор Кирикевич та Віктор Солодунов, вирішили змінити становище, коли зілля для косметологів везли виключно з-за кордону, а українська професійна косметика не існувала навіть в проекті. Треба сказати, що "двох друзів в гаражі" або зім'ятої серветки з геніальним планом не було. Ідея власного бізнесу формувалася десять років, упродовж яких друзі були представниками французької косметики в Україні. Друзі спілкувалися з клієнтами, вивчали склад та дію професійної косметики, і врешті вирішили: а чому б і ТАК? Все це можна виробляти у нас!
Компанію охрестили незвично - Kaetana. Багато хто вважає, що фірма названа на честь іспанської герцогині Альби, що відбивала коханців у самої королеви. Це не зовсім так. Образ герцогині Каетани дуже подобається Ігорю - казали, що вона втілювала жіночність поза часом та зовсім не знала страху. Але у назві компанії засновники поєднали імена власних мами та донечки. Катерина та Анастасія, Ka et Ana (et це "та" латиною). Вирішили робити не косметику, а космецевтику: це коли косметика потужна та ефективна, мов ліки, та спрямована на вирішення конкретної проблеми. Хоча і залишається приємною на дотик косметикою, що легко всотується та ніжно пахне. Використовувати її мають саме дипломовані спеціалісти.
Перед початком виробництва, Ігор та Віктор обійшли десятки столичних салонів краси, запитуючи косметологів, які саме засоби їм потрібні, що користується попитом у клієнток. Звісно, всі працювали на закордонних брендах, дорогих та ефективних, але... засоби часто викликали накопичувальну алергію в майстра. Торгові марки, орієнтовані на імпорт, часто не мають іншого виходу, аніж запхати у продукцію побільше барвників, стабілізаторів і консервантів, щоб косметика пережила транспортування і пару тижнів на митниці. Тож хлопці вирішили створювати рецепти на рослинній сировині, всіма засобами уникаючи консервантів, хімічних запашників та баластних речовин на кшталт мінерального масла.
Була придумана лікувальна протизапальна маска зі стевією, крем-ліфтинг, трав'яні коктейлі для різних типів шкіри. Усього дев'ять позицій, з якими Kaetana вийшла на український косметичний ринок. Компанію вирішили представити на київській виставці по індустрії краси. Але грошей не вистачало. Усі статки, загалом сім тисяч доларів, були вкладені у виробництво, навіть принтер взяли в кредит. Довелося просити про допомогу друзів.
І вони не відмовили.
Логотип намалював дизайнер та архітектор Юрій Фуштєй, взявши за зразок почерк Ігоря Кирикевича. Виставковий стенд та перший сайт зробив майстер-на-всі-руки Валерій, мирний співробітник видавництва, який у вільний час навчає маскуванню українських снайперів.
За рекламу взявся один з ключових співробітників "Каетани" Денис Кампанець. Рекламувати
себе у єдиному на той час професійному виданні, журналі "Косметолог", було надто дорого, тож пан Кампанець придумав хитрий хід: публікувати не рекламу, а протоколи процедур на українській косметиці, з фото та апетитним описом результату. Це спрацювало. Косметологи почали самі шукати компанію, щоб придбати косметику з журналу, а придбавши, були цілком переконані якістю, ефективністю та доступною ціною "Каетани". Початок було покладено.
Перша українська професійна косметика з'явилася. Що стосується журналу "Косметолог", то з 2006 року він публікує інформацію про компанію в кожному номері.
Звичайно, молода компанія не могла одразу побудувати власний завод, тож було вирішено розмістити контрактне виробництво за власними рецептами на існуючому підприємстві. Ним у 2003 році стала київська фабрика "Натуральна косметика". Цікаво, що перші дев'ять продуктів так сподобалися жінкам, що залишаються в асортименті по сьогодні.
В 2008 році новинки, про які просили косметологи, перевищили можливості першого цеху, і Kaetana, продовжуючи працювати з "Натуральною косметикою" відкрила нову лінію виробництва на житомирському фармацевтичному заводі "Ельфа". Це величезне підприємство, цехи якого обладнані за останнім словом техніки, єдине у Україні, сертифіковане престижним європейским стандартом якості GMP ISO 22716:2007, який дозоляє продавати зроблену за ним косметику в країнах ЄС. Кожні півроку фармазавод "Ельфа" іспектує європейский ревізор, і якщо, збав боже, на якійсь коробці з тарою подряпана етикетка, фабрика робить мікробіологічний аналіз тари, та обговорює з компанією кричучий випадок у сорока листах. Та якість виробництва того варта.
Які ж новинки то були?
Наприклад, хімічні пілінги з АНА-кислотами.
Це прозорі гелі з ароматом меду та фруктової наливки. Жодних запашників, насправді комплекс натуральних фруктових кислот - винної, лимонної, яблучної, а ще трохи спирту і загущувач - харчова целюлоза. Не найкращий "гість" у складі сухого молока, а от у професійному пілінгу - те, що треба. Пілінги оновлюють шкіру, перебудовують її на нову, молоду програму, допомагають прибрати наслідки вугрової хвороби. При цьому пілінги Kaetana працюють досить делікатно.
Що ще? Наприклад, відбілююча лінія на основі А-арбутину (це продукт високотехнологічної обробки насіння толокнянки).
Після яскравого літа десь на Халкідікі (сорт картоплі), у шкірі порушується синтез меланіну, з являються неприємні пігментні плями. Крем та маска усунуть проблему, до того ж у 2015 році чистий арбутин, безпечніть якого суперечлива, був замінений на дорогий авторський складник X50 Lightening, який поєднує арбутин з вітаміном С в діі, яка підсилює ефект та захищає шкіру.
Ще треба сказати про інноваційну лінію сонцезахисних препаратів з фактором SPF до п'ятидесяти, яка, окрім сонцезахисних властивостей, є чудовим зволожувачем для обличчя та тіла.
Інгредієнти для косметики "Каетана" не могли бути лише українськими, адже їх треба не тільки видобути з моря або виростити, але й правильно обробити, використовуючи досвід та потужності великих постачальників косметичної сировини. Такі заводи-гіганти знаходяться в Германії, США, Ірландії, Франції та Китаї. Їхньою сировиною користуються усі косметологічні бренди вищої якості, як "глянцеві", так і марки для косметологів, де основна вартість продукту, в добрих традиціях космецевтики, знаходиться всередині простої білої туби. Цей шлях обрала і "Каетана": компанія була готова економити на рекламі та пакуванні, але не на якості косметики.
Українські ж інгредієнти, якість яких було доведено - живиця кримської сосни, яка загоює найсильніші опіки, очищуюча біла глина, бішофіт - викопний розсол давнього моря, олійки обліпихи та зародків пшениці, природний антисептик прополіс, а також чебрець, льон, ромашка та календула, вирощені на сумських плантаціях лікарських трав, зайняли гідне місце в рецептах "Каетани".
Чи була помічена така ініціатива? Звісно.
У 2011 році на київській виставці "Інтершарм" косметика "Каетана" отримала перший приз конкурсу "Інтершарм-Тріумф-2011" в номінації "Кращий крем для обличчя", коли косметологи тестували різні креми, не бачачи ні упаковки, ні назви бренду.
Але ще за два роки до того, у 2009 році, компанія отримала значну кількість нових клієнток завдяки фінансовій кризі. Тоді зарубіжні марки, якими багато хто продовжував користуватися з принципу, що вітчизняна марка не є престижною, злетіли разом з курсом валют так високо, що стало неможливо заробляти, підтримуючи привабливі ціни на салонні процедури. У 2015 році ситуація повторилася, але тільки з курсом валют. Своє, українське, стало модним, і "Каетана" з радістю прийняла нову хвилю постійних клієнток.
Третій цех, в якому "Каетана" відкрила виробництво принципово нового продукту в 2012 році, був українським, але з родзинкою. Компанія "Віларус" була створена в Україні, як фабрика великої німецької компанії - виробника професійної косметики. Там по німецьким стандартам та технологіям, але за українською собівартістю, виробляють ампульну та іншу косметику для ряду європейських торгових марок. Вся косметика одразу їде за кордон, де і продається, в Україну вона якщо і повертається, то по космічним цінам. Але якість органічних сироваток просто чудова, а витрата цих препаратів досить економна. За численними проханнями косметологів, що бажали працювати з високоякісними ампулами краси по прийнятним цінам, "Каетана" випустила на виробничій базі "Віларуса" лінію ампул, які одразу стали хітами української компанії.
Окремо хочеться сказати про тестування косметики на тваринах.
Ігор та Віктор вважають це як неприйнятним, так і непотрібним. "Каетану" тестують виключно...
на людях. Саме так, і ось чому: по-перше, скільки треба нахлюпати в косметику отрути, щоби нещасний зайчик відкинув капці? І якщо звірок вижив, це далеко не гарантує, що косметика безпечна. По-друге, мало яка миша зможе розказати, які в неї відчуття, скажімо, від альгінатної маски. Тому кожен новий продукт, який починається з ідеї Віктора Солодунова або прохання косметологів, щедро тестується на собі, друзях та родичах до півроку, потім рецепт остаточно шліфує технолог фабрики, випускає пробну партію, яку передають в державний інститут імені Мєдвєдя, проходити експертизи на сертифікацію МОЗ України. Отримавши сертифікат, новинку випускають для всіх бажаючих.
...З того часу, відколи "двоє друзів одного разу в гаражі", минуло 13 років.
Асортимент "Каетани" виріс із 9 до 98 позицій, охопивши більшість популярних напрямків салонного догляду. Компанія справді стала надійним постачальником чарів для українського косметолога, масажиста, естетиста по тілу. Асортимент зростає, але повільно - тільки потрібне. Якщо є гель для вмивання, то він підійде для усіх процедур і типів шкіри, непотрібно купляти десять позицій гелю, що буде відрізнятися однією літерою у складі. Компанія щорічно бере участь у професійних виставках, причому майстер-класи на стенді ніколи не проводяться - просто не вистачає місця, щоби і майстер-класс, і відпустити товар жінкам, які стоять у три ряди.
Працюють дилери по всій Україні, проводяться безкоштовні майстер-класи для косметологів. Створено Youtube-канал, де можна подивитися навчальні відео по салонних процедурах.
Завдяки Новій Пошті коробки з косметикою швиденько опиняються в руках лікаря-косметолога.
І кожного буднього дня з ранку - дзвінки:
- Алло, компанія "Каетана", слухаю вас...